Kimmietid

mars 09, 2010

Förbi första spärren

Det behöver inte betyda något alls men idag fick jag mitt första samtal angående en av ansökningarna jag sänt in. De hade några frågor och det känns bra att jag i varje fall fick någon respons alls på en ansökan. De var i första urvalsprocessen och skall återkomma längre fram. Vi får väl se.

Utvecklingssamtalet gick som vanligt lysande, jag är bortskämd med det =)
sonens mentor frågade (skämtsamt) hur man gör för att de ska bli så bra, hennes barn är små =).

Fick SMS från syrran också, hon skrev 27 grader, sol, god mat och kall öl. Jag tror de har det bra.

Nu ska jag fixa middag, kycklingfilé med rösti, sallad och fetaostsås.

4 Comments:

  • At 2010-03-10 08:32, Blogger Hossan said…

    Kul när det händer något i positiv riktning med ens ansökningar, det känns nästan som man vunnit ett pris eller så. :-)

    Sonen lika duktig som alltid - utmärkt!

    Ja det låter som om de har de bra!

    Nu ska jag sätta mig ner och författa ett mail. Tack för hjälpen med kontakten!

    Ha en bra onsdag

     
  • At 2010-03-10 13:46, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, att de bara hör av sig så att man känner att ens ansökan i varje fall blir sedd. Nu var väl den huvudsakliga frågan de hade inte den mest positiva, frågan om jag kan tänka mig att gå ner i lön men det får man väl stå ut med.
    Man måste börja någonstans.

     
  • At 2010-03-10 14:08, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att de hört av sig även om det kunde vara en roligare fråga.
    Men som sagt nu är ju din ansökan läst och det är ju skönt att veta för ibland kan det ju kännas som om de bara lägger den i oläst hög.(så kände jag det ibland då jag var aktiv arbetssökande i alla fall).

    Skönt att det fortsätter gå bra för sonen =)

     
  • At 2010-03-10 15:53, Blogger Kimmie said…

    Nena: Precis, man vill veta att någon läser det man skriver. Sen var jag väl inte avskriven eftersom jag sa ok till lönesänkning, vi får väl se vad som händer.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter