Kimmietid

november 03, 2009

Trött på att vara trött

Den här förkylningen (eller vad det nu var/är) är segdragen - jag är så jättetrött precis hela tiden! Jag vill känna mig normal igen, nu tack!
Det grå och trista vädret är kvar och det gör inte mig piggare precis.

Igår ringde de sista som inte hade gett besked inför kalaset på Lördag så nu vet jag att vi blir 10 personer - det är rätt lagom då kan alla sitta i samma rum. Om regnet håller sig borta ska jag nog satsa på att ta mig till systembolaget på lunchen och köpa vin. Övrigt som ska inhandlas köper jag på ICA och det har jag i närheten så det är inte så mycket jobb med det.

Sonen och jag diskuterade vad vi ska göra på fredag som är hans födelsedag - jag föreslog att vi kunde gå ut och äta bara han och jag men han var visst mer sugen på att bara beställa hem Pizza (det var längesen) och mysa hemma så då får det bli så.
Hans födelsedag - han bestämmer =) så firas det ordentligt på lördagen istället när alla kommer.

9 Comments:

  • At 2009-11-03 10:34, Anonymous Pisan said…

    Det verkar som det är influensan du haft, då brukar man ju bli helt klubbad ett bra tag efteråt. Och så hade du väl feber va? Och värk i kroppen? Vanliga influensan eller svinis - pick your choice *fniss*. Hoppas du blir bättre snart, fort! Det är jobbigt att vara sådär hängig - jag vet, jag är ju det jämt. Hoppas du får en fin dag! Kramen! :-)

     
  • At 2009-11-03 11:14, Anonymous Annica said…

    Jag funderar som Pisan om inte det är svininfluensan du haft nu.
    isåfall verkar den lätt lindrig med tanke på alla tidningsnotiser om konstgjord lunga mm.
    Låter som grabben dig gör ett bra val. Fira i luuugn o ro utan en massa måsten :-)

     
  • At 2009-11-03 11:26, Blogger Kimmie said…

    Pisan & Annica: Jag tror också att det är svinis jag haft - jag vet ju att smittan varit i mitt hem innan jag blev sjuk. Jag hoppas i varje fall att jag inte drabbas av mer skräp nu för det orkar jag inte med.

     
  • At 2009-11-03 13:02, Anonymous -Nena- said…

    Funderade också på om det kan varitbacon flunsan du haft...
    jobbigt i alla fall att man ska behöva vara så trött lång efter.

    Mys att bara ta hem pizza och ha det lugnt och skönt.
    Här hemma bestämmer också födelsedagsgrisen ;)

     
  • At 2009-11-03 13:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jo, men tyvärr kan man ju inte veta så man kan inte sluta vara orolig ändå =).
    Födelsegrisen får bestämma!

     
  • At 2009-11-03 15:36, Blogger Helga - precious said…

    Det låter som vår helg ungefär. Vi var 7 till middag på lördagen och 10 på fika på söndagen. Jag fyllde år och det var alldeles för många år ;)

     
  • At 2009-11-03 16:04, Blogger Kimmie said…

    Helga: Kul med kalas men när det gäller en själv så kan man glömma hur många år det är =)

     
  • At 2009-11-03 18:08, Blogger Hossan said…

    Jag tänker då inte få någon influensa då kommer jag vara sjuk i måååånader och inte tänker jag hjälpa flunsan på traven genom att stoppa in en (för mig) för stor mängd av bacilluskerna i min kropp genom en vaccinspruta. Är jag omöjlig?

    Hoppas att du återfår orken fortare än kvickt NU!

    Vad vill sonen ha i present?

     
  • At 2009-11-03 20:10, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Vi hoppas att du slipper undan eländet! Du hittar säkert på något kul till honom - men kom ihåg bara något litet!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter