Kimmietid

november 02, 2009

IKEA besök

Så har jag besökt nybyggda IKEA här i Malmö - åkte med en kollega dit på lunchen.
Jag handlade så mycket att hon är snäll och kör hem det till mig ikväll (vi bor nära varandra). Det blev 2 pkt glas, 2 pkt värmeljus, 1 stor låda kronljus, 1 stort blockljus, 1 stor rulle rött presentpapper, 1 storpack servetter, Silverfärgat presentband. Härligt att kunna passa på när man får skjuts.
Det var väldigt stort och vi hann inte med att titta på utställningen utan vi höll oss på avdelningarna med heminredningsdetaljer och sådant. Resten får jag titta på någon gång när jag har bättre med tid.

Nu är jag helt slut, hoppas det slutar ösregna innan jag ska cykla hem om 3 timmar.

4 Comments:

  • At 2009-11-02 15:49, Anonymous -Nena- said…

    Så det är så stort.
    Vi hade tänkt åka dit men bestämde oss för att vänta lite så det inte var så mycket folk där.

    Snällt att din kollega kör det hem speciellt i detta väder.

     
  • At 2009-11-02 16:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det ska ju tydligen vara världen andra största möbelvaruhus - stort var det i varje fall. Jag hade fått dela upp det och ta hem lite i taget annars så det var jättesnällt av henne.

     
  • At 2009-11-06 10:07, Anonymous Ingela said…

    Vi har pratat om att åka dit, men har hört att det är så otroligt mycket folk där nu början. Får se om vi kommer dit. Hade varit kul.

     
  • At 2009-11-06 22:25, Blogger Kimmie said…

    Ingela: Det är verkligen otroligt stort - så varuhuset kan svälja mycket besökare. Det fanns också en stor utomhusparkering och en under tak.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter