Kimmietid

oktober 27, 2009

En god doft

Sonen har bara varit hemma idag. Han har städat fågelburen, pumpat min cykel, bakat kolakakor =) - jag hjälpte till med att plocka fram ingredienserna.
Han älskar dessa kakor som min mamma brukade göra och jag brukar alltid baka något gott när det är lov men jag har inte haft ork till sådant så han fixade det själv.
Goda blev de - precis som vanligt! Doftade härligt också - trots snuvig näsa.
Utöver pyssligheten har han hunnit med att spela en hel del dataspel också.

Jag mår bättre, hostan håller i sig och blir värre vid ansträngning men jag ser fram emot att gå till jobb imorgon. Har flyttat fram tandläkartiden jag hade på torsdag morgon - kände att det skulle bli väldigt besvärligt om jag behöver hosta hela tiden - har kvar en tjejträff ute på fredag efter jobb och det ska jag nog klara av hoppas jag - vi ska köra en "After Work" så då är man inte ute så jättesent ändå.
Kan behöva lite kul också - föregående helg var ingen Hit precis.

6 Comments:

  • At 2009-10-27 20:24, Anonymous Annica said…

    Tändläkare och hosta är inget man vill kombinera nej. Jag vill också ha nybakade kakor. Mina söner kan bara viljan finns men gör inget :-(

     
  • At 2009-10-27 20:38, Blogger Kimmie said…

    Annica: Tänkte att tandläkaren nog inte skulle uppskatta det =).
    Sonen brukar vänta tills jag gör det men nu gjorde ju inte jag det.
    Han har i och för sig intresse för att lära sig mer så det är alltid något.

     
  • At 2009-10-27 20:48, Blogger -Nena- said…

    Åh så gott med lite hembakat.
    Duktig son du har.

    Hostan kan ju vara i evigheter tyvärr.

     
  • At 2009-10-27 22:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jättegott, duktig och sugen var han!

     
  • At 2009-10-28 10:50, Blogger Helga - precious said…

    Skönt att du verkar vara på G igen...

     
  • At 2009-10-28 14:18, Blogger Kimmie said…

    Helga: Kommer igen så sakteliga =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter