Kimmietid

oktober 25, 2009

Utmaning från Nenas & Hossans bloggar

1. VAD HETER DU?
- På bloggen Kimmie

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
-Svarta jazzbyxor

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
- Hör sonen med kompis snacka på hans rum.

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
- Låg på sängen och tittade på film och hostade.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
- Smakprov på soppa jag gjorde.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
- Regnigt och grått.

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
- Min syster som ringde 2 ggr igår för att fråga om ett recept.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
- Blick och röst.

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
- Tog den från Nenas och Hossans blogg gillar båda.

10. HUR MÅR DU IDAG?
- Bättre än igår, sämre än jag brukar.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
- Kaffe & Julmust

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
- Vin

13. FAVORITSPORT?
- Ingen egentligen, men har hållit på med ett flertal när jag var yngre.
T.ex fotboll & volleyboll

14. HÅRFÄRG?
- Mörkbrunt med ett grått strå här och där.

15. ÖGONFÄRG?
- Blågrå

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
- Båda kan vara fina

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
- Syster som inte längre finns med oss 59 år, syster 55 år, bror 54 år, syster 50 år.

18. FAVORITMÅNAD?
- Gillar när våren är på gång.

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
- Beck - Öga för öga

20.TUR NUMMER?
- När jag var yngre sa jag alltid 8 men jag vet inte varför =)

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
- Fredag

22.FAVORITHOBBY?
- Läsa, titta på film

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
- Skulle jag nog kunna göra men bara om jag var rätt säker på att han skulle vara intresserad =)


24. FAVORITLÅT(ar)?
- Finns många men en av dem är "Life on Mars" David Bowie.

25. SOMMAR ELLER VINTER?
- Sommar

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
- Med rätt person båda tack.

32. HUR BOR DU?
- Trerumslägenhet 88 kvadratmeter med uteplats.

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
- Älskar deckare och biografier men läser det mesta.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
- Har ingen.

35. FAVORITSPEL?
- Majhong på king.com

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
- Nej, och vill inte heller =)

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
- Fattar inte.

38. ÄR DU ROMANTISK
- Kan vara men det är nog inte ett utmärkande drag precis.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
- Ganska så, inte olycklig i varje fall.

40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON
- Hoppas på att vara frisk och kunna gå till jobb.

41. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
- 16,08

2 Comments:

  • At 2009-10-26 11:02, Anonymous -Nena- said…

    Kul att du också gjorde listan och jag hoppas att du är så frisk att du jobbar idag.

     
  • At 2009-10-26 11:39, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nej, tyvärr blev det inte så - hostar fortfarande hysteriskt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter