Kimmietid

oktober 26, 2009

Har tittat på film

Är i och för sig rätt fyrkantig i huvudet just nu. Jag har tittat så mycket på film och TV sedan i fredags - finns inte så mycket att göra när man ska vila och bli frisk. Idag har jag tittat på en väldigt romantisk film. "The Notebook" - Dagboken hette den på svenska - en kollega hade tipsat om den och jag hyr film via internet så den kom precis lagom i brevlådan idag.
Nu har jag legat sjuk i fyra dygn och börja under om jag inte trots allt har fått en släng av influensan eftersom jag hade influensa för några år sedan och kanske har lite skydd genom det. Jag känner mig fortfarande sjuk och är så less. Jag vill jobba imorgon men jag vill inte gå in och göra andra sjuka om det skulle vara så??? Det går inte att ta reda på.
Nåja, om jag mår lika dåligt imorgon bitti så blir jag väl tvungen att stanna hemma ytterligare en dag - det hjälper varken mig eller någon annan att jag går dit sjuk bara för att jag är uttråkad. Nu ska jag sluta gnälla och fixa te och titta ännu mer på TV.

4 Comments:

  • At 2009-10-27 11:29, Anonymous -Nena- said…

    Jobbigt när man är så där precis mitt i mellan, innan man blir frisk.
    Men det kanske är klokt att stanna hemma någon dag extra för att vara på säkra sidan.

    Hoppas du mår bättre idag.

     
  • At 2009-10-27 12:37, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja det är supertrist. Jag är fortfarande hemma.

     
  • At 2009-10-27 12:38, Blogger Helga - precious said…

    Det är nog uppskattat om du är hemma tills du är helfrisk - ingen vill bli sjuk nu... Krya på dig!!

     
  • At 2009-10-27 18:20, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, så är det =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter