Kimmietid

oktober 30, 2009

Som höst fast på ett bra sätt

Ja, förstår nog inte riktigt innebörden men så sa sonen att det kändes idag.
Han har varit med en kompis hela dagen, de hade varit ute och gått en lång runda när höstsolen sken och sen när jag kom hem så satte jag igång på en gång med att baka första tårtbotten inför nästa helgs "Carrot Cake" och tände ett ljus på köksbordet.
När sonens kompis gick hem och sonen skulle cykla iväg hem till sin pappa så kom han ut i köket och yttrade kommentaren - Idag känns det verkligen som höst fast på ett bra och mysigt sätt! När jag frågade vad han menade sa han att det bara kändes så och att det luktade så gott från ugnen och ljuset. Jag bakar alltid samma tårta till hans födelsedag eftersom han vill ha det så, kanske ser han fram emot födelsedagen helt enkelt.

Denna helgen har vi också Alla Helgona helgen och det ska bli ett besök till Minneslunden - min mammas födelsedag skulle varit på måndag också så jag tar nog och far dit på söndag så blir det ljus och blommor både för hennes födelsedag och för att minnas alla de andra som finns där. Mamma, Pappa, Syster, Moster och Morbror.

Nu ska jag titta på Idol.

5 Comments:

  • At 2009-10-30 22:37, Anonymous margit said…

    Önskar dig en trevlig Allhelgna helg! Kram!

     
  • At 2009-10-30 23:30, Blogger Kimmie said…

    Margit: Tack och detsamma till dig!

     
  • At 2009-10-31 09:38, Anonymous Annica said…

    Var igår o tände ljus på mamma och lillesysters gemensamma grav. Vad vackert det var när massor hade tänt ljusen och mörkret hade börjat falla.
    Sonens grav tänder jag inte ljus vid för där lyser strålkastare nära så det känns inget kul att tända där då det ändå inte syns. Fast han har fått höst/vinter fint dock.
    Har en ljuslykta ute här hemma som jag tänder alltid enkomst för honom flertal ggr vecka istället.

    Hoppas ni får en trevlig allhelgona i minnenas tecken

     
  • At 2009-10-31 10:57, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det ser fint ut när det är så många ljus och lyktor tända. Hoppas ni får en fin allhelgona ni med.

     
  • At 2009-10-31 18:27, Blogger Hossan said…

    Jag har inte varit på graven men min bror ordnade så att mamma fick komma dit och det tyckte jag var viktigast. Bilen full med resten av hans familj. Jag kommer förresten inte in på min egen blogg...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter