Kimmietid

oktober 30, 2009

Fredag så skönt

Har varit kort arbetsvecka för mig men jag tycker det ska bli jätteskönt med fredagkväll - att komma hem och ta det lugnt. Inatt har jag sovit lite bättre, fått flera timmar i sträck innan hostan satte igång så det var skönt - ett steg i rätt riktning.

En kollega som jag jobbat ihop med i evigheter är på väg att gå i pension här på jobb så idag på lunchen bjuder han alla på smörgåstårta. Mums! (Ännu ett sundhets-tecken, jag är sugen). Vi ska sen om ett par veckor bjuda ut honom på restaurang för att fira av ännu mer, trist när en supertrevlig kollega försvinner men han är glad och nöjd, vill njuta av barnbarn och resor och sånt istället för att sitta här =) och det kan jag nog förstå.

4 Comments:

  • At 2009-10-30 11:45, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att börja med en kort vecka.

    Ja det kan man förstå att han vill njuta av men visst är det tråkigt att man blir av med en bra arbetekollega.

     
  • At 2009-10-30 12:11, Anonymous Pisan said…

    Ja, det är allt gott med fredag. Jobbigt för dig med den där hostan, hoppas det blir bättre nu. Smörgåstårta är ju mums :-) Ha det gott! Kram! :-)

     
  • At 2009-10-30 13:13, Blogger Kimmie said…

    Nena: Absolut.

    Pisan: Smörgåstårtan var supergod!

     
  • At 2009-10-30 20:16, Anonymous Annica said…

    Smörgåstårta min favorittårta. Hoppas du får en annan lika trevlig person på jobb sen om/när ev hans plats ska tillsättas.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter