Kimmietid

oktober 29, 2009

Ändrade planer

Fredagskvällens utgång med väninnor har blivit flyttad till ett annat datum och det är nog väldigt bra tror jag. Jag ville SÅ gärna gå så risken är nog stor att jag tagit mig dit och sedan mått ännu sämre. Dessutom skrämmer jag verkligen folk med min hosta - jag får en hel gång för mig själv när jag är på ICA.
Jag skickade mail till de tre väninnorna från jobb idag, Hossan kan inte kolla mail på jobb så hon såg ju det inte men de andra två svarade - jag ville bara förbereda på att jag är helt slut efter att ha varit så dålig så jag skrev att om jag inte klarade det så skulle jag sms:a imorgon så de visste att jag inte kom. Det visade sig då att ytterligare en person var helt slutkörd och den andra tyckte då också att vi kanske skulle ta det en annan dag. Skickade genast SMS till Hossan så att hon inte skulle missa mailen och stå ensam på krogen imorgonkväll.

Riktigt tråkigt men nog väldigt klokt och välbehövligt - har en hel del fixande ändå i helgen. Sonens pappa ska komma och hjälpa mig kapa det för höga staketet. Jag har lite mer inköp inför sonens födelsedag också tänkte jag baka tårtbottnar och frysa in inför nästa helgs kalas + göra pajdegar och frysa in som skall vara till buffén jag ska servera. Det ska bli så skönt med helg - denna helgen ska jag förhoppningsvis inte tillbringa med att bara ligga och hosta men jag ska försöka vila mycket.

3 Comments:

  • At 2009-10-29 20:32, Anonymous -Nena- said…

    Tråkigt men som du säger är det nog bra att ta det en annan gång.

     
  • At 2009-10-29 20:58, Anonymous Annica said…

    Trist men ibland måste hälsan gå före det roligare. Men det finns tack o lov fler fredag kvar i år
    :-)

     
  • At 2009-10-29 21:29, Blogger Kimmie said…

    Nena & Annica: Ja, man blir lite besviken men det kommer som sagt fler fredagar då vi kan ha kul.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter