Kimmietid

november 28, 2009

Det är mysigt här

Alla ljusstakar är tända och jag har fått upp en ljusslinga med färgade lampor som jag brukar ha runt ytterdörren, på insidan alltså - detta tillsammans med några levande ljus i vardagsrummet ger ett riktigt varmt och mysigt sken.
Jag fick avklarat hela städningen så imorgon kan jag mestadels bara ta det lugnt, eventuellt får jag redan nu slå in några paketer eftersom jag har några saker till sonen liggande och jag vill inte att han ska råka hitta dem. Annars får jag hitta ett bra gömställe så länge istället.
Tänk att imorgon är det första advent - känslan för att julen är nära har verkligen vuxit nu när man har pyntat.
Min cykel har jag hämtat också och det verkar bra, nu är det ju inget komplicerat att laga en punktering för en cykelverkstad men han hade fått växlarna rätt och det verkar bra. Kommer att använda detta ställe istället framöver.

4 Comments:

  • At 2009-11-29 12:59, Anonymous Annica said…

    Jag har ännu inte satt upp en endaste julgrej. Känns som jag tappat motivationen till mycket just nu.

     
  • At 2009-11-29 13:14, Blogger Kimmie said…

    Annica: Trist att du känner så men kanske lite ljus och sånt kan pigga upp lite i mörkret. Alla har vi våra svackor.

     
  • At 2009-11-29 16:03, Anonymous Pisan said…

    Håller med, nu känns det verkligen som att julen är på gång. Den här tiden som kommer nu är härlig. Önskar dig en fin första advent! KRAM!

     
  • At 2009-11-29 18:20, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Mysigt! Tack till dig och ha det härligt själv.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter