Kimmietid

november 26, 2009

Bra kollegor

Var inne på lunchen och satt och snackade med kollegorna som var här. Fick höra att en kille skulle skjutsa en annan kollega till ett ställe som ligger bara ett par kvarter ifrån där jag bor ikväll så då var jag snabb och frågade om jag fick åka med. Toppen, då får jag skjuts nästan ända hem idag, imorgon kan jag ta den andra cykeln. Blir nog bra.
Har hittat en annan cykelreparatör jag tänkte testa, den ligger närmare där jag bor och den vanliga blev jag lite sur på när de trasslade så mycket i somras. Ringde och pratade med dem och mannen jag pratade med lät trevlig och priset var lägre.

Ikväll ska jag laga Lasagne till oss också får vi se om jag och sonen kanske tar oss lite glöggmys imorgon ska han till sin pappa så det kunde ju passa bra idag.

2 Comments:

  • At 2009-11-26 20:16, Anonymous -Nena- said…

    Så skönt att du fick skjuts nästan hela vägen hem idag. Skönare än att behöva passa en buss.
    Härligt med kollegor som ställer upp för varandra!

    Lasagne det är gott och ha det så bra i glöggmyset (om det blir av).

     
  • At 2009-11-26 20:32, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag har fina kollegor - han erbjöd sig att ta en omväg och skjutsa mig hem men det tyckte jag inte han skulle behöva så jag gick den biten som var kvar.
    Maten blev jättegod och vi har hunnit med lite glögg och ett par pepparkakor också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter