Kimmietid

november 26, 2009

Punktering

Jag kom fram till jobb och kände när jag svängde in här att det var lite platt där bak - så då var det dags igen. Nu var det i och för sig rätt länge sedan sist men det är aldrig kul ändå.
Så det blir väl till att promenera hem ikväll, Blä! Bättre det hade hänt på vägen hem.
Sonen har i varje fall studiedag imorgon så då kan jag ta den cykeln istället då.

Uppdatering 09,43: Helt platt var bakhjulet nu så en snäll kollega har lovat ta med en sån där mojäng man kan hänga en cykel bak på bilen imorgon så då slipper jag bär/släpa hem den ikväll.
Skönt - sist jag gjorde det hade jag ont i rygg och armar i en vecka efteråt. Så ikväll får det bli bussen hem.

4 Comments:

  • At 2009-11-26 08:34, Blogger Helga - precious said…

    Nää, vad du har otur med din cykel...

     
  • At 2009-11-26 08:46, Blogger Kimmie said…

    Helga: Egentligen inte, eftersom jag alltid cyklar överallt så har jag nästan haft tur som klarat mig ända sen i somras nu - men det är lika trist varje gång.

     
  • At 2009-11-26 13:05, Anonymous -Nena- said…

    Vad snällt av din kollega att ta med cykelhållare och köra hem din cykel i morgon.
    Skönt att du slipper gå med den i kväll.

     
  • At 2009-11-26 13:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, det blir väldigt tungt när man inte kan rulla den.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter