Kimmietid

november 23, 2009

Regnet bråkar med mig

Ösregnade klockan 16,28 så då drog jag på mig regnstället och gjorde mig redo för en blöt hemfärd. När jag kom ut ca 16,31 då hade det slutat regna - jag ville inte chansa så jag behöll regnstället på och kom hem alldeles för varm. Det var ju i och för sig skönt att slippa cykla i regnet med det konstiga var att så fort jag kom hem så började det igen =)
Ikväll blev det lite asiatiskt inspirerad middag, äggnudlar med strimlad fläskfilé (köttet var rester från i Lördags) så la jag till en massa grönsaker och skivad chorizokorv. Det smakade fint och det har varit lugnt och skönt här ikväll.

Pratade igen med väninnan som har problem med sin son och om allt går väl så läggs han in i mitten på veckan för att avvänjas från sitt beroende. Hoppas allt går väl och att det funkar.

4 Comments:

  • At 2009-11-23 22:02, Anonymous -Nena- said…

    Regnet kunde ju förvarnat dig att det tänkte låta dig cykla hem torr :)

    Hoppas verkligen att det går bra för din väninnas son.

     
  • At 2009-11-24 08:09, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, då hade jag sluppit bli så jättevarm =) - jag håller tummarna för väninnan och hennes son.

     
  • At 2009-11-24 10:53, Blogger Helga - precious said…

    Kan tänka mig att det blev lite för tätt och varmt.

    Hoppas det går bra för din väninna och hennes son. Det är fint med vänner i ett sådant läge...

     
  • At 2009-11-24 11:11, Blogger Kimmie said…

    Helga: Lite väl inpackad var jag allt =) - angående väninnan så kan man bara hoppas att det går bra.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter