Kimmietid

november 27, 2009

Höll på att tippa över

Jag såg nog rätt kul ut när jag skulle cykla till jobb idag, jag tog den andra cykeln den som sonen numera använder annars. Inga problem att cykla men när jag skulle stanna vid rött ljus så tänkte jag bara sätta ner foten som jag alltid gör och då nådde jag inte ner så jag höll på att tippa över helt. Sonen har tydligen höjt sadeln en bra bit - jag lyckades få balansen tillbaka och sedan gjorde jag likadant en gång till lite senare - vanans makt är stor. Såg nog helknäpp ut =)

Nu har vi fredag igen och det är härligt! Idag ska vi bli bjudna på lunch här på jobb utav en ny restaurang som ville att vi skulle prova deras mat - de hoppas väl på att vi ska beställa av dem sedan. Oavsett hur det blir med det så äter jag gärna en god lunch alldeles gratis.

Hoppas ni får en fin fredag!

5 Comments:

  • At 2009-11-27 11:28, Blogger Helga - precious said…

    Oj då, tur att du inte ramlade iaf.

    gratis lunch låter ju perfekt. Kan ni inte säga att ni behöver provsmaka flera gånger?

     
  • At 2009-11-27 12:06, Anonymous Pisan said…

    Gratis lunch är aldrig dumt! Hoppas det smakar :-) Ja, du har rätt; vanans makt är stor. Hoppas du inte tippar av när du skall hem. Önskar dig en fin fredag! KRAM!

     
  • At 2009-11-27 13:06, Blogger Kimmie said…

    Helga & Pisan: Det var en god lunch vi fick, men visst skulle man kunna behöva testa lite till innan man ger ett utlåtande =).
    Jag ska försöka hålla mig upprätt på vägen hem också.

     
  • At 2009-11-27 16:47, Anonymous -Nena- said…

    Ser att lunchen var god och det var ju bra.
    Gratis är ju inte helt fel.
    Maken fick samma erbjudande via sitt jobb förra veckan, det var också gott.

    Vilken tur att du inte trillade och jag hoppas det gått bra på hemvägen.

    Ha en skön fredagskväll.

     
  • At 2009-11-27 17:22, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jag kom hem helskinnad trots att jag gjorde likadant en gång till =) - gratis är gott brukar de säga.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter