Kimmietid

november 27, 2009

Dags att varva ner

Blev lite körigt där en stund. Kollegan körde hem med min cykel till sig (hon slutar tidigare) sen när jag slutade så cyklade jag hem och ställde min cykel, gick ner och satte igång ett par maskiner tvätt och promenerade sen hem till henne. Där pumpade jag cykeln och hade tur att jag då kunde gå med cykeln utan att det tömdes direkt så jag slapp att bära på den. Så gick jag vidare till cykelverkstaden och jag hoppas nu innerligt att de ska vara bra eftersom det ligger väldigt mycket närmare mitt hem än den förra. Cykeln blev lämnad och sedan blev det promenad hem och ner i tvättstugan igen. Min cykel ska vara klar redan imorgon (blev glad att de har öppet på lördagar) så jag ska hämta den vid 12 imorgon. Nu ska jag varva ner och koppla av, tvätten är ju kvar men det är inte så ansträngande - jag bor på bottenvåningen så det är bara en trappa ner.

6 Comments:

  • At 2009-11-27 19:02, Anonymous Annica said…

    Tur att du hittat ny reparatör som bor närmare ditt hem.
    Och billigare till på det. Vad kan bli bättre än det?

     
  • At 2009-11-27 20:05, Blogger Kimmie said…

    Annica: Nu ska han bara vara bra också så blir jag jätteglad. Det var nästan halva priset!

     
  • At 2009-11-27 20:47, Blogger -Nena- said…

    Hoppas att det är en bra cykelreperatör.
    Skönt att du slapp bära cykeln

    Ha en skön kväll!

     
  • At 2009-11-27 20:52, Blogger Kimmie said…

    Nena: Hoppas också på det - ha en fin kväll du också!

     
  • At 2009-11-28 10:41, Blogger Helga - precious said…

    Hoppas de är bra då eftersom de både är billigare och närmare...

     
  • At 2009-11-28 11:02, Blogger Kimmie said…

    Helga: Vi får väl se ska hämta den om ca en timme.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter