Kimmietid

oktober 01, 2009

En kasse på ICA för under 100-lappen


Blev nästan chockad! Självklart positivt men det händer aldrig =).
Var en cykeltur på lunchen och passade på att handla hem det som fattades därhemma och visserligen var det bara påfyllningshandlande, jag behövde mest grönsaker och lite bacon - men ändå en full plastkasse under hundralappen får man sällan.
Men morötter, lök, purjolök, äpplen och tomater kostar inte så mycket just under denna säsongen. Så slank det ner ett choklad också - det är ju fredag imorgon och mörk choklad som har minst 70% kakaohalt kan man äta även när man kör GI-metod.
Jag har aldrig förr gillat mörk choklad men lärde mig uppskatta det förra gången jag åt enligt GI och just denna sorten är godast tycker jag =)

6 Comments:

  • At 2009-10-01 14:36, Anonymous -Nena- said…

    Nej det händer inte så ofta att det blir en hel kass under en hundring.

    Gillar inte mörk choklad men brukar testa olika då och då, denna har jag inte testat men kommer nog att göra det.

     
  • At 2009-10-01 14:45, Blogger Kimmie said…

    Nena: Verkligen inte ofta.
    Mörk choklad är nog en smak man får lära sig att uppskatta tror jag - jag har som sagt aldrig gillat det förr.

     
  • At 2009-10-01 20:17, Anonymous Annica said…

    Kalfazers choklad är godast av alla choklader anser jag. Så du har gjort bra val av märke :-)

     
  • At 2009-10-01 20:35, Blogger Kimmie said…

    Annica: =)

     
  • At 2009-10-02 08:08, Blogger Helga - precious said…

    Det bästa med mörk choklad är man blir nöjd fortare än med ljus choklad...

     
  • At 2009-10-02 09:45, Blogger Kimmie said…

    Helga: Precis, ett par bitar så känns det nog - ljust choklad kan jag trycka i mig mycket av.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter