Kimmietid

september 28, 2009

Gamla grejer kan vara kul

När jag kom hem tog jag en tur ner i min röriga källare och hämtade upp tre väskor som jag sett därnere och som var fulla med grejer som jag inte visste vad det var.
Sedan satte jag igång att laga middag som idag blev strimlad kycklingfilé i en vitlöks och cayennepepparsås med ris och grönsaker. När vi hade ätit satte jag mig på golvet och började rota i väskorna, när jag sorterat igenom allt så fick allt jag ska ha kvar plats i en låda. Men jag hittade roliga saker, mina skolfotokataloger från gymnasiet - sonen tyckte vi såg riktigt roliga ut med våra stora hår och konstiga kläder =), jag hittade en hel väska full med brev som sonens pappa skickade till mig när vi var alldeles nykära - kan vara kul för sonen någon gång i framtiden att läsa dem. Sonens första Nike-skor som fick plats i handflatan var jag bara tvungen att spara så söta! Lite annat blandat fanns där också plus att det blev några kassar rakt ut i soprummet. När man tittar i källaren så gör detta ingen skillnad men det är ju en start - jag måste börja någonstans.

8 Comments:

  • At 2009-09-29 08:41, Blogger Helga - precious said…

    Vad roligt att hitta lite från förr. Det var längesedan jag kikade igenom mina gamla skolkataloger och brev...

     
  • At 2009-09-29 08:57, Blogger Kimmie said…

    Helga: Problemet är att man fastnar och sitter och bläddrar och läser - blir inte mycket gjort då =)

     
  • At 2009-09-29 10:46, Anonymous Annica said…

    Skorna på barnen har jag också kvar. De hänger på varsin sida om vår säng. Så söta så små.
    Foton från skoltiden har jag också sparat men det är det enda jag har kvar också sedan den tiden. Resten slängt.

     
  • At 2009-09-29 11:24, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det är nog bäst att inte spara på för mycket annars får man en sån rörig källare som min.

     
  • At 2009-09-29 12:27, Anonymous Pisan said…

    Jag har också sparat ungarnas skor. Kul att hitta skolkataloger, vi såg verkligen konstiga ut :-) jmf med dagens ungdomar. Skönt att få lite rensat emellanåt. Hoppas du har en fin tisdag! KRAM!!

     
  • At 2009-09-29 13:28, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Jo, både frisyrer och kläder var lite speciella då - men man tyckte att man var fin då!

     
  • At 2009-09-29 14:25, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att rensa och kul att hitta lite som man inte sett på ett tag.
    Skolkataloger och brev är kul men som du säger så fastnar man lätt i det då.

    Har också kvar tösernas första riktiga skor och även mina ska finnas någonstans här hemma.

     
  • At 2009-09-29 14:43, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, dessa var inte hans absolut första skor för de har jag i lägenheten, detta var nog hans andra par tror jag. Mina egna första har jag också kvar sådana där vita kängor som alla tycktes ha som första skor när man själv var liten.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter