Kimmietid

september 23, 2009

Höstvindar

Vi har fortfarande helt underbart väder här i Malmö men det har börjat blåsa en hel del och det brukar höra hösten till. Så har löven börjat skifta och det är väl ytterligare ett säkert tecken.
Till helgen ska jag sätta igång med att ta in utemöblerna har jag tänkt, ett par stolar kan stå ett tag till för eventuella fina stunder därute men annars är det nog lika bra att ta in dem. Kanske får vi en fin helg så vi kan grilla i helgen.
Det känns rätt höstlikt när väckarklockan ringer också det är helt mörkt ute då.

Nu är vi mitt i veckan - imorgon kväll ska vi ha lite aktiviteter här på jobb och efter dem ska vi grilla tillsammans. Kan säkert bli trevligt, känner mig lite småhängig fortfarande så jag är inte lika pigg på det som jag brukar vara när det händer något kul men det blir säkert bra - sen är det snart helg igen.

6 Comments:

  • At 2009-09-23 09:42, Anonymous Pisan said…

    Du har rätt; det är snart helg igen... Veckorna går sååå fort. Och det blir säkert bra ikväll, när du väl är där har du säkert jättekul :-) KRAMAR!

     
  • At 2009-09-23 09:48, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det blir säkert kul, men det är inte förrän imorgon kväll =)

     
  • At 2009-09-23 11:09, Anonymous Annica said…

    Hösten är här. Björken utanför mitt fönster får bara glesare och glesare grenar.
    Älskar trädens vackra färger men hatar mörkret ute på kvällarna. Letade reda på mina värmeljushållare för nu känns det som man behöver lite ljus igen inne

     
  • At 2009-09-23 13:10, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag har också börjat tända värmeljus varje kväll nu - så blir det lite mysigt ändå.

     
  • At 2009-09-23 14:17, Blogger -Nena- said…

    ja nu börjar det bli dags att hösta där ute men jag hoppas också att det kommer några fina dagar som man kan njuta av.

    Hoppas att du känner dig piggare inför morgondagen.

     
  • At 2009-09-23 15:04, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är alltid lika trist att börja plocka in grejerna, mycket roligare när det går på andra hållet och allt ska ut =).

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter