Kimmietid

september 22, 2009

Ungefär strunt samma

Känner mig ungefär som igår, men det är i varje fall inte sämre =)
Det blev inte bara soffliggande igår, sonen är rätt trött på sin cykel och kom fram till att han nog helst vill ha en damcykel. Det är praktiskt med cykelkorg och det har blivit väldigt populärt bland tonårskillar här att cykla runt på damcyklar. Då tyckte jag att då kan han lika gärna cykla på reservcykeln jag köpte - den är ju helt ny. Så vi fick ner i källaren och låsa in hans cykel som nu blir reservcykel istället och så fick vi upp den nya som han sen monterade över sitt extralås på.
Så idag kör han omkring på ny fin cykel istället för sin egen rätt slitna.
Tur jag köpte en svart cykel och inte en rosa som jag först ville =).
Han hade nog inte gillat att fara omkring på en rosa cykel!

6 Comments:

  • At 2009-09-22 09:48, Anonymous Pisan said…

    *fniss* nä, han hade nog inte gillat att cykla omkring på en rosa damcykel :-) Bra att du inte är sämre idag i a f. Hoppas dagen blir hyfsad ändå. KRAM!

     
  • At 2009-09-22 10:11, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack Pisan - hoppas du får en fin dag!

     
  • At 2009-09-22 11:16, Anonymous Annica said…

    Min yngsta brukar också "sno" min cykel ibland till skolan. När det är auktion här o damcyklar ropas ut hamnar dessa i prisklassen man chockas av = mycket pengar = Nästan som en ny skulle kosta.

     
  • At 2009-09-22 11:41, Blogger Kimmie said…

    Annica: En gammal som kostar som en ny låter som en dålig affär =)

     
  • At 2009-09-22 18:09, Blogger -Nena- said…

    Ja det var nog tur att det inte blev en rosa ;)

    Skönt att du i alla fall inte blivit sämre även om det är jobbigt att må så där.

     
  • At 2009-09-22 18:22, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jag är nog lite bättre i varje fall då och då =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter