Kimmietid

september 18, 2009

Inte den festligaste fredagskvällen

Nja, massor av tvätt - nu klar. Har städat två rum och hallen, tog ett rum igår så kvar har jag köket och badrummet. Får se om jag hinner/orkar med något av det imorgon innan jag sticker annars lär jobbet inte försvinna tills på söndag.
Det kan det vara värt - vi brukar få en härlig lyxdag i Danmark. Kvinnan vi ska till har för en del år sedan varit vår kollega på det danska kontoret, nu har hon annat jobb. Vi började med detta för många år sedan - under många år i början så fick vi ta båten över till henne, då fanns inte Öresundsbron =). Ett år fick vi ställa in för att det var sådan storm att båtarna inte gick. Numera tar vi tåget till Kastrup och sedan taxi in till Dragör där hon bor i ett mysigt hus.
Hoppas min förståelse av danska inte har blivit sämre nu när jag inte längre har daglig kontakt med danmarkskontoret, nåja hon brukar anstränga sig för att vara tydlig och det kan bli hur roliga missförstånd som helst när vi inte förstår varandra.

5 Comments:

  • At 2009-09-19 10:33, Blogger Helga - precious said…

    Hoppas du får kul! Jag har flugit med en danska i två dagar nu och det fungerar utmärkt.

    Ta ett glas vin så förstår du nog danskan perfekt ;)

     
  • At 2009-09-19 11:05, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det brukar gå rätt bra. Vin blir det garanterat =)

     
  • At 2009-09-19 12:28, Anonymous Annica said…

    Ha en kul dag i Danmark. Där du nu är när jag läser detta. själv otroligt nog har jag aldrig varit dit.

     
  • At 2009-09-20 07:50, Blogger Hossan said…

    Det blev säkert en "dejlig afton" och sen fick du ligga på golvet för att du blev så mätt att du inte kunde andas eller ;-)

    Jag är fullständigt splittrad i hjärnkontoret och ska försöka koncentrera mig på det jag måste göra idag som har med pappas räkningar att göra och mammas med för den delen och mail som måste skickas och boka möte med banken och sen var det nåt mer....

    Blev ingen vinst på lotto denna veckan heller. Jag lämnar in nytt nu (min tur).

     
  • At 2009-09-20 09:24, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det var jättetrevligt.

    Hossan: Dejligt var ordet =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter