Kimmietid

september 16, 2009

Tack till Helga

Maten blev jättegod, receptet tog jag från Helgas blogg och det blev en hit som jag kommer att göra fler gånger. Vi åt alla tre med god aptit och de bad om receptet vilket alltid är ett gott betyg.
Vi fick avhandlat allt som hänt sedan sist vi träffades och hade en trevlig kväll, vi pratar om vad som händer på våra jobb också har vi alla tonårsbarn och mycket gemensamt att prata om på den fronten. Att vi känner varandras familjer från barndomen gör att vi alltid vill veta vad som händer med alla dem också - jag känner dessutom hela deras släkter eftersom jag varit "bästis" med båda under olika perioder när man var i den åldern att man bara kunde ha en bästis och varit med på familjeresor och släkträffar i barndomen liksom de båda varit med på mina. Nu hoppas jag att de 3 muggar kaffe jag har fått i mig börjar verka av och att sömnen kommer snabbt när jag väl kommit i säng.

5 Comments:

  • At 2009-09-17 08:19, Anonymous Pisan said…

    Låter som en jättetrevlig kväll :-) Hoppas du får en fin torsdag! KRAM!

     
  • At 2009-09-17 08:27, Blogger Helga - precious said…

    Det var verkligen roligt att höra - jag blir så glad att ni gillade det. Det har använts flitigt hos oss också. Jag ska väl iofs också tala om att jag klippt receptet från lokaltidningen Uppsala Nya Tidning för några år sedan.

    Det låter som ni hade en mysig kväll - häligt!!!

    Kommentaren igår med adress till min andra blogg var egentligen menad till Alexandra - jag råkade skriva fel - sorry!

     
  • At 2009-09-17 08:55, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det var det! Ha en fin torsdag du med.

    Helga: Det är alltid kul när man hittar något nytt som blir lyckat och så bra med något där man kan göra jobbet dagen innan.

     
  • At 2009-09-17 16:05, Blogger -Nena- said…

    Vilken bra kväll det låter som.

     
  • At 2009-09-17 18:21, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det var det!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter