Kimmietid

september 13, 2009

Bör gå och lägga mig

Drack flera muggar kaffe på kalaset så jag är inte så sömnig - vill annars gärna sova så jag inte vänder för mycket på dygnet. Vi fick god mat, systersonens sambo hade gjort 4 olika pajer alla goda men min favorit blev en med svamp och spenat, för sonen vann den med bacon och mozzarella. Sen blev det en god chokladtårta. Deras lägenhet är så perfekt och flott. Där ser man hur tiderna verkligen har förändrats - när jag flyttade hemifrån hade jag möbler som var OK, men det var blandat med sådan jag köpt och en del som man fick ta över efter föräldrar. Hemma hos dem är allt supertrendigt och inte från IKEA´s fyndhörna som jag gillade när jag var i den åldern =) - det är som ett hem man sett på inredningsprogrammen på TV - naturligtvis gör det saker lättare för dem att systersonen är snickare - han är otroligt duktig på allt hemmafix och har gjort allt tillsammans med sin pappa som är allmänt händig och brorsan som är rörmokare =) - vi skojar redan om att min son kommer att ta hand om deras datorer och de kommer att fixa hans framtida hem - Kan bli ett bra byte för samtliga.

5 Comments:

  • At 2009-09-13 09:46, Blogger Hossan said…

    Ja, det är bra att ha många yrken i släkten så kan man alltid få hjälp från något håll! :-D

    Hantverkare tjänar väldigt bra med och då är det kanske inte så svårt att ha råd med dyra flotta möbler.

    Roligt att de intresserar sig för hemmet och inte BARA festar ;-)

     
  • At 2009-09-13 10:33, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Absolut, det är kul att de har så fint - jag menar bara att det är verkligen stor skillnad från när man själv flyttade hemifrån.

     
  • At 2009-09-13 10:52, Anonymous Annica said…

    hantverkare kan aldrig en datorrobot ta yrket ifrån. Det bästa yrket tycker jag..Händigt folk är det inte bara inom det de utbildat sig utan mycket runt det också.

     
  • At 2009-09-13 11:56, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jo, det är nog ett rätt säkert yrkesområde. De kommer alltid att behövas.

     
  • At 2009-09-13 13:59, Blogger -Nena- said…

    Jättebra att ha släktingar som kan lite sådant... fast vi har "bara" en elektriker och han är min ;)
    Fast han är händig på både det ena och andra, snappat upp en del då han jobbade på byggen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter