Kimmietid

september 09, 2009

Så var vi mitt i veckan

Vi har lika fantastiskt väder idag som igår, det är rena sommaren. Kollegan och jag har redan bestämt att vi ska ut och gå idag också. Skönt!
Idag har sonen kortare skoldag och det tyckte han var skönt, de hade två lektioner (lektionerna är oftast dubbla) på förmiddagen och sedan skulle de äta lunch sedan är han ledig.
Han och en kompis skulle visst iväg till någon affär på eftermiddagen och köpa något dataspel de båda ville ha.
Ikväll ska jag laga mat för två dagar, blir en pastagratäng. Det är föräldramöte imorgon och det börjar redan klockan 18. Då ska jag helst ha hunnit äta något och så ska jag ta mig dit så det blir enklast om jag har maten färdig.
Nu längtar jag till lunchen så att jag får komma ut i det underbara vädret =)

6 Comments:

  • At 2009-09-09 09:23, Blogger Hossan said…

    Igår åkte jag förbi en termometer som stod på 35 grader....???
    Fast just den visar alltid lite väl optimisktiska siffror eller vad man ska säga. Tror att den är en aning felplacerad.
    Ha en bra dag!

     
  • At 2009-09-09 10:07, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Usch, 35 grader vill jag inte ha. Men det var 25 i solen på min uteplats när jag grillade igår =)

     
  • At 2009-09-09 12:14, Anonymous Pisan said…

    Här är det mulet idag. Hoppas du får en go promenad i det fina vädret. KRAMEN!

     
  • At 2009-09-09 12:58, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tackar Pisan, det var snudd på för varmt faktiskt =)

     
  • At 2009-09-09 13:45, Blogger -Nena- said…

    Ja idag är det sommar där ute.

    Skönt att ha maten klar när man ska iväg så där.
    Mat i magen måste man ha om man ska orka sitta på möte.

    Skönt för sonen att ha kortare dag idag.

     
  • At 2009-09-09 13:56, Blogger Kimmie said…

    Nena: Oerhört varmt är det!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter