Kimmietid

september 08, 2009

Half Nelson


Fick lust att se en film igår kväll efter att vi ätit vår fisk, såg en film som hette Half Nelson.
Den var lite deppig men hade sina stunder då den var riktigt bra. Handlar om en historielärare med drogproblem. Filmen var visst Oscarsnominerad för några år sedan - jag har haft den liggande därhemma rätt länge. Sonen kom in mitt i filmen (han var inte intresserad), skakade på huvudet och undrade varför jag tittar på deppiga saker. Han förstår inte riktigt mitt intresse för dramafilmer =).

Idag känns ryggen lite bättre, känner av det litegrann men inte alls som igår.
Förhoppningsvis kan jag komma ut på en skön promenad på lunchen idag.

6 Comments:

  • At 2009-09-08 08:16, Blogger -Nena- said…

    Skönt att ryggen är bättre och jag hoppas du kommer ut på din promenad.

    Här hemma är det i stort sätt bara jag som ser dramafilmer.

    Jag kan nu lösenordsskydda min blogg eller enskilda inlägg och vill du ha lösenordet kan du maila mig på kalven@hotmail.com

     
  • At 2009-09-08 08:58, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, det är skönt om det snabbt kan förbättra sig.
    Har mailat dig =)

     
  • At 2009-09-08 09:36, Blogger Hossan said…

    Ska bli spännande med sonens kompiskompis nåt. Du får berätta i vilket avsnitt personen är med.

     
  • At 2009-09-08 10:19, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ska berätta vet inte själv vad han heter =)

     
  • At 2009-09-08 14:28, Anonymous Annica said…

    Jag älskar dramafilmer. Ska kolla om detta är nåt jag kan se också

     
  • At 2009-09-08 15:53, Blogger Kimmie said…

    Annica: Som sagt den var inte höjdarbra men hade sina ljusa stunder.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter