Kimmietid

september 02, 2009

Fågelhjärna

Undulaten därhemma är inte så smart, han envisas med att ha som nöje att bita sönder sin gunga. När han väl lyckas så blir han inte glad utan då sitter han på botten av buren ovanpå sin gunga och låter en massa! Har varit iväg på lunchen och bl.a inhandlat en ny gunga till den lilla token så får vi hoppas den håller ett tag. Han har gjort detta ett antal gånger så han lär sig uppenbarligen ingenting på att krascha till marken när den går av.

Jag fick mitt träningspass på Crosstrainern igår och det var svettigt värre. Så tittade jag på en Beckfilm "Flickan i jordkällaren" den var bra. Jag gillar verkligen både Peter Haber och Mikael Persbrandt de passar så bra i dessa roller. Två andra Beckfilmer ska komma till mig med posten idag - jag är ju medlem i Lovefilm och hyr film via internet så där har det blivit mycket Beck på sistone.

Ikväll ska jag göra den Bulgariska Korvgrytan från Allt om Mat som blivit en favorit för både mig och sonen också får vi se om jag orkar byta lakan - ja, sonen får byta sina själv men jag brukar lägga fram dem till honom. Mer spännande än så blir det nog inte såhär på en Onsdag =)

8 Comments:

  • At 2009-09-02 14:24, Blogger -Nena- said…

    Tokpippi :)

    Ska också bädda rent idag, eller jag tar av det (töserna tar av sitt eget) och tvättar och andra bäddar med nytt.
    Ska bli skönt att krypa ner i renbäddad säng ikväll.

     
  • At 2009-09-02 14:53, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, han är inte klok den undulaten =)
    Alltid skönt med renbäddat.

     
  • At 2009-09-02 17:07, Anonymous Annica said…

    haha katter, hundar o nu fåglar..Snacka om djurbloggande vi har.
    Han vill ha nytt efter ett tag därför tuggar han sönder den han haft. Du vet smart sätt när matte inte ger nya möbler måste man förstöra för få henne o förstå.

     
  • At 2009-09-02 18:24, Blogger Kimmie said…

    Annica: Aha kan det vara så =)?
    Men han är dessutom rädd för nya saker så när han får en ny så sitter han i en hörna och blänger på den i en vecka innan han vågar gunga på den.

     
  • At 2009-09-02 21:10, Anonymous Annica said…

    Men duuu. Det är fel färg o modell du köpte därför blänger han på den. Du har bara köpt fel hittills därför har han surat o sen tuggat sönder dem. Han e smart den lille serru :-)

     
  • At 2009-09-02 21:35, Blogger Kimmie said…

    Annica: Vilken kräsen rackare, han har lurat mig fullständigt!

     
  • At 2009-09-03 08:38, Blogger Helga - precious said…

    Det kanske blir dyrt i längdenmed nya gungor titt som tätt ;)

    Kul med bra filmer...

     
  • At 2009-09-03 08:42, Blogger Kimmie said…

    Helga: De kostar som tur är inte så mycket =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter