Kimmietid

augusti 29, 2009

Förberedelser inför kvällen


Lite udda blandning kanske =) räkor är väl inte så konstigt men med hallon är det. Hallonen ligger och tinar för att bli till dessertdekoration. Räkorna ska vi ha som de är med lite goda dippsåser och bröd, smördegsplattorna ska tinas lite sedan fyllas med bitar av kycklingfilé och vitlöksost. Så har vi lite brieost och sallad så blir det nog bra till ikväll. Hossan ska ju komma hit och jag bara älskar att bjuda på blandad plockmat - man sitter länge och äter och snackar, så mysigt.

Till något annat så hittade vi en fin ny skolväska till sonen på Stadium, den skulle ju vara kombinerad dataväska/skolväska så det fanns lite speciella krav men vi hittade en fin som han gillade.
En liten tur till Jula blev det också, jag ville ha några enkla men bekväma hörlurar som jag kan koppla in till min laptop och det hittade vi.
Nu borde jag dammsuga men jag känner inte för det och jag tror inte Hossan blir störd av någon eventuell dammtuss så jag tar det imorgon istället.
Ha en fin Lördag!

4 Comments:

  • At 2009-08-29 17:16, Blogger Helga - precious said…

    Ni får en mysig kväll till förstår jag ;)

     
  • At 2009-08-29 20:08, Blogger -Nena- said…

    Just nu har ni det nog väldigt mysigt och trevligt.
    Lät inte alls dumt med maten men jag håller med att räkor och hallon nog inte är så gott tillsammans ;)

     
  • At 2009-08-29 20:35, Anonymous Annica said…

    Mmmmmmmmm vattnas i munnen nu. Tror Hossan njuter som jag skulle göra av den maten du bjuder/bjöd på.

     
  • At 2009-08-29 22:31, Blogger Kimmie said…

    Helga: Mycket trevligt har vi haft.

    Nena: Nä, vi körde räkor och hallon separat - blev nog bäst så.

    Annica: Hon såg nöjd ut!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter