Kimmietid

augusti 24, 2009

Det är inte nu jag ska vara sömnig

Men det är jag, hoppas jag är sömnig sen när det är dags att lägga sig också.
Ikväll har sonen och jag ätit torsk med pressad potatis - smakade fint.
Sen har jag suttit och skrivit inköpslista på vad som fattas här hemma och ska antagligen komma iväg och handla på lunchen imorgon.
Har kommit reklam från en butik som hade en espresso-maskin till rätt bra pris - är SÅ sugen på att skaffa en, att kunna göra riktig espresso, cappucino och andra kaffedrycker hemma hade varit väldigt trevligt. Får titta på den och fundera lite. Jag har tittat ett bra tag på en som har färre funktioner men kostar mer, och som med mjölkskummare skulle kosta nästan en tusenlapp mer men i denna finns redan den funktionen. Som sagt - jag får fundera lite till och gå dit och se hur den ser ut också.
Jag brukar inte vara sådär prylgalen men jag har en svaghet när det gäller alla möjliga sorters köksmaskiner.

2 Comments:

  • At 2009-08-25 08:30, Blogger Helga - precious said…

    Det förstår jag att du är sugen på, men som sagt det är ganska dyrt.

    Någon sa att om det är en sådan maskin som man ska stoppa i kaffeampuller så blir det billigare i inköp men dyrt att använda...

     
  • At 2009-08-25 08:53, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, det är kapslar men en väninna har en och dricker man några kanske 2-3 koppar om dagen så är det inte så farligt.
    Det är mer lättrengjort också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter