Kimmietid

augusti 20, 2009

Lektion 1 i tvättkunskap

Ikväll är det tvättid och jag har kört första lektionen med sonen, den med hur jag ska sortera, sätta fram i kassar och med lappar markera temperatur som det ska tvättas vid - bara så han kan sätta igång tvätten ibland under vintern när jag jobbar senare än nu.

Han hade lyckats fixa problemen med klassindelningen och dessutom fått schema som verkar rörigt för mig men han tycker det är glasklart och det är ju huvudsaken =) - sen hade de haft någon form av gruppövning idag där de fick jobba med folk de inte kände sedan innan och då hade han hittat två enligt honom trevliga killar, den ena var toppen den andra hade ett fel - han rökte - det gillar vi inte! Förutom denna brist så var han tydligen trevlig enligt sonen. Den andra killen gillade inte heller att han rökte så de får väl försöka influera honom till att lägga av =)
Han hade i varje fall haft ännu en bra dag och det känns bra.
Nu ska jag ta en tur till ner i tvättstugan och sedan ska jag tända grillen - myskväll på gång.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter