Kimmietid

augusti 15, 2009

Skrämmande!

Skrev tidigare idag att jag och sonen var på en loppis idag på förmiddagen läser nu detta - jag tror att jag i fortsättningen hellre betalar mer än att gå dit igen.
Skrämmande!
Artikeln är kopierad från Sydsvenskans hemsida.

Knivbråk på loppmarknad
Av Peter ZupanovicPublicerad 15 augusti 2009 14.40 Uppdaterad 15 augusti 2009 16.39
En kvinna och hennes 14-årige son knivskars på en loppmarknad på Västra Hindbyvägen efter att en diskussion urartat.
Ytterligare en person skadades i bråket.
Bråket ska ha startat strax efter klockan 13 då kvinnan hamnat i en diskussion med gärningsmannen.– Sedan urartade det och gärningsmannen tog fram en kniv, säger Anders Kristersson, inre befäl vid Malmöpolisen.
Tre personer skadades vid bråket och de fördes med ambulans till sjukhus. Kvinnan och hennes 14-åriga son uppges vara allvarligt skadade.
Polisen har rubricerat händelsen som mordförsök alternativt grov misshandel. – Vad jag fick fram så hade 14-åringen fått ett djupt sår i huvudet och därav rubriceringen mordförsök, säger Anders Kristersson.
Polisen hade vid 16.30-tiden ännu inte gripit någon gärningsman.– Det finns en möjlighet att vi kan få tag på en misstänkt men det får väl ske genom inre spaning, säger Anders Kristersson.

1 Comments:

  • At 2009-08-16 09:57, Blogger Hossan said…

    Ja, jag läste det. Hemskt! Jag tycker våldet flyttar närmare och närmare en. Innan höll det sig vid Gustaf eller "gangsterområdena" men nu är det oftare och oftare runt knuten... :-(

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter