Kimmietid

augusti 12, 2009

Present halvfixat

Sonens kusin fyller 27 år i nästa vecka, jag vet att han gillar öl så jag stack till systembolaget och köpte 12 olika burkar - dessa ska jag sätta i någon trevlig korg/låda eller liknande och så tänkte jag fylla på med lite roliga ölkorvar och sånt, tror det blir uppskattat och det känns ändå lite roligare än ett presentkort.
Så då är i varje fall ölen fixad, korvar och annnat snacks kan jag köpa på ICA och så ska jag se om de har något kul jag kan stoppa allt i också. Vet inte riktigt när vi ska dit ännu men det är skönt att ha det mer eller mindre klart i varje fall.

Ikväll ska jag göra Ugnsbakad falukorv till middag till oss, har en massa mat i frysen och tänkte att jag skulle hejda handlandet lite och försöka ta därifrån i första hand. Tycker inte om när det är så mycket i frysen att saker försvinner in bakom annat och då glömmer man vad man har därinne. Imorgon har sonen bestämt med sin gamla klass att de ska till stranden men det får de väl se vilket väder det blir - det är lite fram och tillbaka nu ena stunden strålande sol nästa helt mulet. Ha en finfin Onsdag!

6 Comments:

  • At 2009-08-12 17:35, Blogger -Nena- said…

    Bra present, det har vi också gett ibland när brorsans son fyllt år.

    Håller med, vill inte heller ha för mycket i frysen så att man inte ser vad man har där.
    Ha en bra fortsättning på onsdgaskvällen.

     
  • At 2009-08-12 18:34, Blogger Kimmie said…

    Nena: Han blir säkert nöjd med presenten =)

     
  • At 2009-08-12 19:18, Blogger Hossan said…

    Så har nästan onsdagen också försvunnit. Imorgon fyller lillasyster år.

     
  • At 2009-08-12 20:27, Blogger Kimmie said…

    Nena: Du får hälsa henne så gott och säga grattis ifrån mig!

     
  • At 2009-08-12 21:16, Blogger Hossan said…

    Kimmie: Blir det inte jobbigt om Nena ska åka hit ner och säga grattis ifrån dig? :-)
    Men JAG lovar att jag ska hälsa henne från dig! ;-)

     
  • At 2009-08-13 08:01, Blogger Kimmie said…

    HOSSAN: Jag är lite rörig i huvudet verkar det som - det blir nog bäst om det är du som säger grattis! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter