Kimmietid

augusti 10, 2009

Ny vecka

Sista sommarlovsveckan - jag är inne på min 3:e arbetsvecka så jag är ju redan van, men det känns ändå lite mer fritt när sonen är ledig. Han hade ställt klockan på 10,30 idag och jag ringde hem 10,45 för att höra så han kommit upp, det hade han inte. Han hade nog glömt ställa klockan tror jag men han påstår att det måste vara fel på den, det får vi kolla upp innan skolan sätter igång.
Ikväll är planen att sonen ska sova över hemma hos en kompis, det är ovanligt för de brukar alltid vara hemma hos oss när det är övernattningar (ja, annars med). Detta beror inte på att vi har det trevligare eller bättre än någon annan utan det beror på att hemma hos oss finns inga besvärliga syskon =) de får säkert en kul kväll/natt.

3 Comments:

  • At 2009-08-10 11:48, Anonymous Annica said…

    Haha jo det är nog rätt skönt att slippa syskon när man ska sova över hos kompis. Egna syskon eller andras syskon. Fanns tyvärr inte ensamnbarn när jag växte upp och sov över hos nån. Men attan vad det skulle varit skönt.
    Syskon ska alltid va som en svans när man är hemma eller borta tyckte jag. Åtminstone småsyskon

     
  • At 2009-08-10 12:01, Blogger -Nena- said…

    Ja snart är den riktiga vardagen här igen.

    Oftast sover mina borta när de ska sova över eftersom här hemma delar töserna rum.
    Fast det är i och för sig inte så ofta som de sover över hos kompisar. Verkar inte vara så poppis i deras kompisgäng.

     
  • At 2009-08-10 13:06, Blogger Kimmie said…

    Annica: I detta fallet är det en ett år äldre storebror som min son kommer jättebra överens med men som bråkar mycket med sin lillebror.

    Nena: Det går lite i vågor det där med att sova över ibland blir det mycket och ibland inget alls.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter