Kimmietid

augusti 07, 2009

Nu är jag lite sur

Tittar på American Idol finalen och jag har ju alltid rätt (pfuuhrrn) - alltså - min favorit har genom åren vunnit EN gång alla andra gånger har de kommit tvåa, trea eller fyra. De har uppenbart fel på smaken i USA =)
Jag hade två favoriter och de var så överlägsna att det var självklart att de skulle till final - men icke. Danny Gokey blev trea. Adam Lambert blev tvåa och en söt pojke som förvisso sjunger bra men som jag kan ha glömt om en vecka vann.
Jag är nog lite korkad som blir besviken varje gång, jag får ju inse att min rock-smak inte är den mest allmänna smaken i USA - där är en mjuk röst som wailar störst. Men min favorit för ett par år sedan Chris Daughtry är den mest säljande Idol artisten någonsin och förra året vann ju min favorit - David Cook - och han har blivit riktigt stor i USA så jag bestämmer härmed att min smak trots allt är bäst =) !!! Nu tar det säkert minst sju år innan Adam Lambert når Sverige med sin musik - eftersom jag inte kör med illegal nedladdning får jag var tacksam att jag har vänner i USA som kan köpa hans kommande CD´s till mig.
Får kolla på Spotify om det finns något där av mina favoriter.
Jag älskar en STOR röst - en antingen raspigt rockig eller att man kan nå höga nivåer på röststyrka och samtidigt sjunga rent.
Vill ni lyssna på Adam Lambert gå in på Youtube.com och sök på Adam Lambert No boundaries - i min smak en sjukt bra låt med en så bra artist. (Får inte länkar att fungera idag)
Jag älskar musik men är kanske lite enkelriktad - jag faller alltid för rock.

4 Comments:

  • At 2009-08-08 01:16, Anonymous Annica said…

    Haha tur att jag inte kollar American Idol. Jag är totalt tondöv så den som blir först utkastad är skitbra i mina öron :-D
    Maken ryser av fasa då jag inte hör vem som spelar i ex radion och sen är denna typ jäkligt känd och jag har noll koll.

     
  • At 2009-08-08 09:25, Blogger Kimmie said…

    Annica: Fniss! Inte lätt att var tondöv.

     
  • At 2009-08-08 15:52, Anonymous Anonym said…

    Du kan vara helt lugn, Adam Lambert är vår nästa superstjärna! Alla är helt hysteriska över honom i USA just nu, både fans och kritiker, så du kommer garanterat inte att behöva vänta i 7 år på hans musik. Har du kollat några av hans liveframträdanden från Idolturnén på Youtube? Om inte så gör det, han är fullkomligt, otroligt fantastisk!!
    Carina

     
  • At 2009-08-08 19:58, Blogger Kimmie said…

    Carína: Härligt att höra, jag ser fram emot mer från honom =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter