Kimmietid

augusti 10, 2009

Trasslet från förra veckan avklarat...

...nu kan man bara hoppas att jag slipper på ett tag. Jag var så trött på det då att jag bara inte orkade skriva vad som hände men det var problem med min cykel(och det var ju ovanligt =). Sonen och jag gick ju iväg förra onsdagen för att hämta den lagade cykeln, vi kom dit och det såg bra ut, jag betalade och går ut ur affären och precis när vi når utan för dörren så bara pyser det till och all luft går ur igen.
Jag tog det med gott mod, killen som lagat den hade hört pysandet och kom ut och sa att han skulle fixa det igen på en gång och vi kunde vänta. Vi väntade och så efter en stund så var den klar igen. Då ger vi oss iväg hemåt och när vi är ca 1½ kvarter hemifrån så säger det pssssssssst och däcket är tomt igen. Då var det lite slut på det goda humöret - att det sedan tog en timme innan jag kunde få tag i någon i butiken gjorde mig inte på bättre humör. Vi fick bära hem cykeln och när jag fick tag i killen så förstod han ingenting - inte jag heller men jag behöver inte förstå när jag betalar för en service så ska jag bara ha den.
Killen blev nog lite nervös över att jag var irriterad och lovade komma och hämta cykeln hemma hos oss kommande dag, det gjorde han. Jag bad att han skulle ringa och berätta vad som händer, det gjorde han inte. Grrrrrr!
Jag väntade tills idag då jag ringde butiken, fick tag i killen och han skulle då fixa den igen. Några delar behövdes bytas ut. Så ikväll var det dags igen att ta promenaden dit efter jobb och hämta cykeln. Ännu så länge så håller den - tur för honom.
När jag kom hem var jag duktigt varm så det fick bli ännu en dusch och sedan värmde jag bara några vårrullar och åt dem med lite sallad till, sonen äter hos kompisen så det behövde jag inte tänka på. Nu sitter jag framför fläkten och dricker ett jättestort glas iskall läsk. Skönt!

9 Comments:

  • At 2009-08-11 08:25, Anonymous Pisan said…

    Sånt där strul blir man ju galen av!! Håller tummarna för dig att det inte säger psssssss från däcket igen. Här regnar det idag, hur är det nere hos er? Ha en fin tisdag! KRAM!

     
  • At 2009-08-11 09:08, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ibland blir det lite för mycket trassel. Här är det lite molnigt men varmt och solen kikar fram då och då.

     
  • At 2009-08-11 09:19, Blogger Helga - precious said…

    Fy vad det där verkar jobbigt!! Cykeln ska bara gå, man har varken tid eller lust med sånt strul. Hoppas den håller nu...

     
  • At 2009-08-11 09:28, Blogger Kimmie said…

    Helga: Alla prylar ska helst bara fungera hela tiden - men så är det tyvärr inte =)

     
  • At 2009-08-11 10:24, Blogger Hossan said…

    Tur för dem att den höll den här gången. Jag hade inte velat vara dem annars ;-)

     
  • At 2009-08-11 10:57, Blogger Kimmie said…

    Hossan: =)

     
  • At 2009-08-11 12:13, Blogger -Nena- said…

    Förstår verkligen att du blev irriterad.
    Det är ju bara så att det ska fungera och inte trassla en massa.
    Hoppas det dröjer nu till nästa punka... ja jag önskar ju förstås att den aldrig kommer men det är nog inte möjligt.

     
  • At 2009-08-11 13:11, Anonymous Annica said…

    Vad kostar ett punkafritt däck?
    Kanske dags att överväga det :-P
    Snacka om otur du har med ditt enda fortskaffningsmedel.
    Skulle vara så jäkla trött på eländet att jag hade snurrat den runt halsen på reparatören. Jo jag har kort stubin.

     
  • At 2009-08-11 13:51, Blogger Kimmie said…

    Nena & Annica: Man blir lite frusterad men nu är min favorit reparatör tillbaka från sin semester där - en kvinna - hon har koll på läget och såg till att jag slapp betala för arbetet efter denna röran. Som sagt tur att jag köpte reservcykeln.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter