Kimmietid

augusti 14, 2009

Ren, Älg och Asiatiskt

Festivalen var välfylld med folk som vanligt, vi stack dit huvudsakligen för att äta men vi kikade lite i en del av stånden också.
Sonen åt viltkebab, det var ren och älgkött med grönsaker i tunnbröd, jag åt en asiatisk blandtallrik med ett köttspett, några små vårrullar och dumplings.
Vi blev båda nöjda. Men det var lite bättre för en del år sedan då alla rätter var små och billiga så man kunde smaka 3 olika på en kväll - så blir det inte nu när det är en hel middag man får.
Sen gick vi längs med en lång gata med stånd med allt möjligt till salu.
Såg ett stånd med lädervaror som hade fina plånböcker men det får jag titta på en annan dag i så fall. Jag har mycket specifika ideér på hur min plånbok ska vara =).
Nu ska jag som nybliven Beck-fantast titta på en film "Advokaten" den har jag hyrt - måste ju se alla nu när jag blivit biten.

3 Comments:

  • At 2009-08-15 00:56, Anonymous Annica said…

    Kul när man kan göra lite annat än det vanliga. Att byta plånbok är rätt jobbigt då man är van vid gamla och man vet precis var allt är. Har själv inte hittat ny ännu efter ett par år tillbaka.
    själv ska jag se Potterfilmerna har jag tänkt för Nena säger de är bra. Och jag ska ge det ett försök.

     
  • At 2009-08-15 09:35, Blogger Hossan said…

    Jag tycker också att det var bättre på festivalen förr när man kunde provsmaka en hel del olika för 25/30 kr, Nu måste man bestämma sig för något och är det sen inte så gott.... :S

     
  • At 2009-08-15 13:30, Blogger Kimmie said…

    Annica: Man har sina vanor och en plånbok ska kännas rätt.

    Hossan: Ja, det var rätt kul att kunna köpa flera olika.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter