Kimmietid

augusti 15, 2009

Huslig idag


Har varit på matlagningshumör idag, vissa dagar är det så kul när man har tid och fixa. Började med en Rabarberpaj som sonen och jag just provsmakat lite av. Sedan kände jag för att göra något mer så då blev det en skink/paprika paj, sonen ska äta på festivalen ikväll igen så då tänkte jag att jag kunde passa på att laga en matpaj - sonen gillar inte det och så blir det så bra för det blir flera jobb-luncher av den också.
Dagen började dock med att jag och sonen gick till en loppis/marknad för att köpa inspelningsbara DVD-skivor, skiljer ca 60,- per paket mot att köpa på ICA - både han och jag behövde så det passade bra. Sedan har han suttit vid datorn och jag har alternerat mellan köket och sovrummet där jag halvlegat och tittat på en film medans grejerna varit i ugnen - Jag såg filmen "The Women" med bland annat Meg Ryan och Anette Benning, ingen höjdare men en rätt mysig film. Ha en fin Lördag.
 
Hit Counter
Free Counter