Kimmietid

augusti 27, 2009

Skillnad på korv och korv

Den grillade maten var god! På ICA hade de för någon vecka sedan satt upp skyltar om någon ny produkt som jag hade plockat med mig hem och tog ur frysen för vårt grillande ikväll.
Sonen och jag gillar korv med klös i =) jag gillar dessutom korv med hög kötthalt - de jag hade hittat måste jag rekommendera om man har liknande smak. Det var tyska korvar - Chorizos från ett företag som hette Munzert och när man ätit två smala korvar känns det som om man ätit en hel stor biff, de har 95% kötthalt och det märks. Lite grillad majs till detta och magen är nöjd.
Min son är majstokig, denna egenskap har han ärvt från sin pappa - på löjligt många foton som finns på sonens pappa som liten käkar han majskolv =)

Nu är jag proppmätt och lite smått orolig för att min andedräkt inte kommer att vara fräsch imorgon (väldigt kryddig korv). Får ta med mig Listerineflaskan till jobb =)
 
Hit Counter
Free Counter