Kimmietid

september 30, 2009

Nu är solen borta

Men den var framme under promenaden. Kollegan hoppade av och kom inte iväg vare sig på promenad eller på shopping - så jag gick själv. Det är roligare med sällskap men det var skönt ändå. Så känner man sig lite nyttig.
Har återgått till min gamla grej med att äta lite GI-stil sedan i måndags och jag känner redan att det gör nytta. Sover som en stock på nätterna och mår bra av det.
Ikväll ska jag göra något med kassler, blir nog med potatis till sonen och någon grönsaksröra till mig tror jag.
Under hösten 2006 gick jag ner 12,5 kg med hjälp av GI och de höll sig borta fram tills min mamma dog då jag bara struntade i allt sådant och sedan dess har de sakta men säkert smugit sig tillbaka de där förargliga kilona.
Tänker dock köra en variant där jag gör lite undantag vissa dagar på helger eftersom jag har grejer inplanerade och jag inte vill vara den där tråkiga som sitter och säger - Det där kan inte jag äta. Det får ta lite längre tid helt enkelt, bara jag är på rätt väg så känns det bra.

4 Comments:

  • At 2009-09-30 19:51, Anonymous -Nena- said…

    Ja solen försvann i eftermiddag, det var lite synd men skönt att du fick sol på din promenad.

    Tråkigt att sonen inte var nöjd med nya klippet men så kan det ju tyvärr bli ibland.

    Ha en fin fortsättning på kvällen.

     
  • At 2009-09-30 20:20, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jodå, det var i varje fall fint då. Sonens hår växer snabbt så om ett par veckor är det som han vill ha det igen.

     
  • At 2009-10-01 10:23, Blogger Helga - precious said…

    det verkar smart att äta sunt i veckorna och så unna sig lite till helgen...

     
  • At 2009-10-01 10:55, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, när man har lätt för att smyga på sig några kilon så behövs det.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter