Kimmietid

september 29, 2009

Hossan vid bankomaten

När jag kom hem från jobb idag skulle bort till ICA en tur för att köpa frukt och lite annat + för att ta ut pengar i bankomaten som finns där. När jag kommer till bankomaten så står Hossan där. Hon hade åkt dit med sin syster som jag också träffade ett par minuter senare.
Jag fick handlat och sedan kom Hossan in en snabb sväng och hämtade några prylar som jag hade i källaren och inte behövde men som hon kunde ha nytta av - bra deal för oss båda.
Nu har sonen och jag ätit middag, vi hade köttfärssås kvar sedan i Söndags så det fick bli det idag igen. Nu ska jag plocka lite här hemma innan det blir dags för att titta på Idol.

4 Comments:

  • At 2009-09-29 21:25, Anonymous -Nena- said…

    Det är bra det där när man kan ge saker till någon som har mer nytta av dem än en själv. De kommer till användning och man får själv mer plats ;)

    Här hemma hade vi ocks köttfärssås.

     
  • At 2009-09-29 21:42, Blogger Kimmie said…

    Nena: Precis, det är så dumt att bara slänga grejer som är hur fina som helst och min källare behöver jus om sagt rensas =)

     
  • At 2009-09-30 09:58, Blogger Helga - precious said…

    Jättebra om båda parter blir nöjda. En blir av med och en får mer. Miljövänligt också!

     
  • At 2009-09-30 09:59, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jättepraktiskt, bara för att man själv tröttnat på något så kan det ofta vara som nytt för någon annan.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter