Kimmietid

juni 28, 2009

Oj vad varmt det är

Klagar inte, är så glad att det är sommar. Men nu har jag stått framför grillen ett bra tag på min uteplats där det är närmare 35 grader just nu. Då blir man lite varm.
Sonen och jag har just ätit grillad fläskytterfilé med potatiskroketter och en ny kall sås som ICA hade färdig, den hette Hickory Grill och var löjligt god.
Aptiten var väl inte riktigt på topp efter att ha stått därute i värmen men det smakade bra ändå. Har köpt lite vattenmelon som jag tänkte vi kunde ta en bit senare ikväll - det passar nog bäst just nu.

Det har varit en skön söndag, har suttit en hel del därute innan det blev sådär tryckande varmt under en parasoll och läst en bok som jag verkligen gillar, eftersom jag läser så mycket blir jag alltid lika glad när jag hittar någon "ny" författare som jag tycker om. Det är en dansk kvinna som heter Sara Blaedel - boken jag läser heter "Aldrig mera fri" hon har tydligen skrivit 3 tidigare böcker så de måste jag såklart kolla upp. Hoppas ni har det riktigt härligt idag.

4 Comments:

  • At 2009-06-28 20:40, Blogger -Nena- said…

    Maken grillade kycklingfileer nu och det var väldigt varmt att stå där.

    Vattenmelon är mums.

     
  • At 2009-06-28 20:49, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är liksom varmt nog utan att man står framför grillen =)
    Vattenmelon är svalkande och gott.

     
  • At 2009-06-28 20:55, Blogger Helga - precious said…

    Vi har varit mycket i skuggan den här helgen - urskönt! Ett dopp blev det också...

     
  • At 2009-06-29 09:13, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det kan bli för bra om man sitter direkt i solen, men ett dopp lät skönt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter