Kimmietid

juni 24, 2009

En stund i solen

Vid 15,30 ringde sonen mig på jobb och sa att han och några kompisar hade bokat biljetter till bio imorgonkväll och skulle cykla till city och hämta biljetterna.
Sen cyklade jag hem och efter en liten stund ringde sonen då hade cykelkedjan hoppat av mitt i city. Nåja, de fick hämtat sina biljetter och sedan fick de promenera - de gick hem till sonens pappa som fixade kedjan och de kunde cykla vidare.
Nu har vi ätit en jättegod (perfekt i värmen) räksallad med vitlöksbröd.
Jag hade tänkt att vi skulle sitta på uteplatsen och äta men där var 29 grader så det vägrade sonen (klokt). Jag satt därute en liten stund när sonen inte var hemma och det var SÅ varmt. Nu ska jag slappa i soffan en stund och sedan ska jag byta lakan - alltid lika härligt att gå och lägga sig i en renbäddad säng.

2 Comments:

  • At 2009-06-24 19:07, Blogger -Nena- said…

    Ja det är bäst med en nybäddad säng. Ska göra det i morgon. Idag har jag tvättat tösernas.

    Att sitta i 29 grader och äta är nog inte det bästa nej men det lt som en god middag.

     
  • At 2009-06-24 19:55, Blogger Kimmie said…

    Nena: Härligt med fräsch säng!
    Nä det var varmare än jag trodde på uteplatsen - salladen hade nog vissnat =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter