Kimmietid

juni 20, 2009

Midsommardag

Kvällen igår var trevlig, vi åt gott, drack gott och snackade en massa. Vi var såklart vid dansbanan också - det ingår i traditionen och dansade lite och tog lotter (ingen vinst).
Vi hade kul och jag, min syster och en väninna till henne började göra planer för att åka till Stockholm tillsammans, inte förrän nästa vår, de hade båda resor inbokade nu under sommaren och det är ingen brådska. Vi satt och pratade och en av herrarna är från Stockholm och då säger min syster att hon aldrig varit i där, det hade jag ingen aning om hon har rest så mycket till andra länder men tydligen aldrig kommit till Stockholm. Så jag föreslog att då åker vi dit. Jag tycker jättemycket om Stockholm och hon måste se huvudstaden, sen hängde den andra tjejen också på - så det kan vara något kul att se fram emot.

Så idag är det Midsommardag och sonen är på väg hem ifrån sin pappa nu, han har bestämt med en kompis och jag ska bara slappa idag - på måndag är det tillbaka till jobb igen.

4 Comments:

  • At 2009-06-20 13:13, Anonymous Annica said…

    Ni får se till o besöka den inför kronprinsessans bröllop :-)
    Huaaa då är det en dag jag inte skulle vilja befinna mig just i Stockholm. Knökfullt för få se en skymt av spektaklet :-)

     
  • At 2009-06-20 13:58, Blogger Kimmie said…

    Annica: Nä vi pratade om att undvika det, det får bli tidigare på våren. Sån trängsel orkar jag inte med.

     
  • At 2009-06-20 22:06, Blogger -Nena- said…

    Låter som en bra midsommarafton.

    Kul med lite planer så längre fram och jag förstår att ni vill undvika bröllopet och en massa folk. hade jag också gjort.

     
  • At 2009-06-21 10:29, Blogger Kimmie said…

    Nena: Vi hade det fint, och som jag skrev innan den trängsel som det blir där under bröllopet vill jag inte utsätta mig för.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter