Kimmietid

juni 17, 2009

Som jag kan....

...det har gått undan idag och dyrt har det blivit =).
Men jag är helnöjd. Strax för tio idag fick jag ett ryck och cyklade iväg mot Mobilia - det är inte jättelångt men inte nära heller - vet inte riktigt hur många kilometer det kan vara. Var inne på Lagerhaus och skulle ha en ny kaffeburk, min gamla gick inte att stänga ordentligt längre. Fick det fixat + lite roliga servetter som var på extrapris. Sen var jag på Systemet och köpte lite rödvin som började ta slut här hemma. Har tänkt att jag ska ha en ny tavla i mitt vardagsrum sen när jag möblerat om lite och den nya tv-bänken är inköpt så jag gick in på Gallerix för att titta. Fick direkt syn på en fin tavla som dessutom var nedsatt med 50% - gick fram och tillbaka och fick lite beslutsångest, tyckte verkligen om den men visste inte om den kanske skulle bli lite för stor.
Så gick jag in pa KappAhl för att tänka en stund och det slutade med en ny blus till midsommarafton. Under tiden fattades beslutet och jag köpte tavlan, den är 80x80 cm och jag har cyklat hem med den i högerhanden, cykelkorgen full med övriga inköp och kan nu knappt känna eller lyfta min högerarm =) - det släpper förhoppningsvis snart. Såg nog inte klok ut. Tavlan är nu på plats och det blev jättesnyggt - så nöjd!

7 Comments:

  • At 2009-06-17 12:57, Blogger -Nena- said…

    Ja vad du kan. Det är inte så lätt att cykla och ha en massa saker så och en tavla är ju inte det smidigaste att cykla med precis.

    Kul att tavlan passade och att det blev snyggt.

     
  • At 2009-06-17 13:56, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det var jobbigt att få hem den men nu är det värt det.

     
  • At 2009-06-17 15:27, Anonymous Annica said…

    Men shit..Du tar då i du och tar och kämpar med en tavla i ena handen och cykelstryret i andra och trampar på hemåt.
    Den tavlan måste vara riktigt fin eftersom du kämpade så för få hem den :-D

     
  • At 2009-06-17 16:22, Blogger Kimmie said…

    Annica: Ja, jag tycker mycket om tavlan, sen handlar det nog mest om att jag inte är så bra på att be om hjälp - jag ska fixa själv =)
    Jag har ju ingen bil så då får jag fixa det på cykeln. Lite tokig är man nog.

     
  • At 2009-06-17 21:47, Anonymous Pisan said…

    FOTO! FOTO! FOTO! Blir ju nyfiken! Du måste lägga upp ett foto på tavlan så man får se hur fin den är! :-) KRAM!

     
  • At 2009-06-17 21:52, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Mmmmm kanske det, det är en oljemålning uppspänd på duk utan ram den går i nyanserna svart, grått och vitt. Kanske blir det ett foto imorgon =)

     
  • At 2009-06-18 09:53, Anonymous Hossan said…

    Tack för igår! Tavlan var mycket fin och den passade så bra där du hängt den.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter