Kimmietid

juni 18, 2009

Uteplatskväll med Hossan

Igårkväll kom Hossan hit och vi kunde sitta på uteplatsen och äta middag och snacka.
Härligt med fina sommarkvällar. Inatt har det däremot regnat - hoppas det inte är midsommarvädret som kommit hit nu. Vi hade i varje fall en trevlig kväll tillsammans.

Idag ska det nog bäras lite möbler här hemma, tur man har en stor son som kan hjälpa till. Det visar sig att TV-bänken som jag hade beställt redan hade kommit in i lager så den ska levereras till mig idag. Skönt när sådant kan klaffa med att man är ledig.
Så nu ska en bokhylla tömmas och flyttas - vet inte var jag ska göra av skåpet jag ska försöka sälja så länge men jag får väl ha det stående ett tag i någon hörna.
Sen kommer min gamla TV säkert att se löjlig ut på den stora fina TV-bänken men min tanke var att inte behöva byta ut allt på en gång - nu är jag redo när det väl blir dags att byta ut TV:n.

Just när jag skrev detta ringde det på dörren och nu står det en stor tung låda i hallen som jag och sonen får hjälpas åt senare att packa upp och säkert ska en del skruvas ihop också.

4 Comments:

  • At 2009-06-18 13:50, Anonymous Annica said…

    Kul och förändra i hemmet.

     
  • At 2009-06-18 14:28, Blogger Kimmie said…

    Annica: Visst är det, lite nya småsaker också att flytta runt lite av det gamla så blir det stor skillnad.

     
  • At 2009-06-18 20:09, Blogger Hossan said…

    Tack för igår! Vad kul att grejorna kom idag. Hoppas du inte känner av ryggen pga igår!

     
  • At 2009-06-18 21:50, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, jättekul, ryggen beror på att jag burit runt stora möbler och suttit på golvet och skruvat och grejat - men det går säkert snart över.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter