Kimmietid

juni 27, 2009

Så är det Lördag

Det är varmt och skönt ute, har varit ute och cyklat lite ärenden och det är verkligen sommar på riktigt nu.
Nu håller jag på med min städning, hade tänkt sitta på uteplatsen en stund men grannen håller på att såga ner buskar och ett träd och det väsnas så oerhört att det blev för jobbigt. Lite trist också att de sågat ner en hel del av grönskan, inte mycket att göra åt för den var på deras område men det ser inte lika mysigt ut nu.
Får hoppas de planterar något nytt fint istället.

Hoppas ni har en skön lördag.

4 Comments:

  • At 2009-06-27 17:05, Blogger -Nena- said…

    Nej lite grönskan vill man ju ha kvar. Hoppas att de sätter något annat fint.

    Här hemma väsnas det också just nu men det är bara en stund, häcken är inte så stor och det är bara en sidan denna gången.
    Han passar på nu när andra grannar ändå farit bort eller själv pysslar med diverse låtande saker.

    Hoppas du får en lugn stund på uteplatsen sen.

     
  • At 2009-06-27 22:57, Anonymous Annica said…

    sjunger åt Kimmie...Jag trivs bäst i öppna landskap...Nä skämt åsido. Man får hoppas de lägger snabbväxande grejs dit så det blir lummigt och fint igen.

     
  • At 2009-06-28 08:56, Anonymous Hossan said…

    Hmm undrar var de sågade ner? Till höger eller till vänster?

    Det var fint som det var men de tyckte tydligen inte de. De vill kanske kunna se dig på din uteplats :-)

     
  • At 2009-06-28 10:38, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det ser lite tomt ut, senare blev det närmare 40 grader därute så då var det för varmt =)

    Annica: =) jo, jag hoppas också det.

    Hossan: Beror var man sitter, men på ena hållet är det ju bara gräs och det är utanför min lägenhet.
    Så andra sidan blir det - de ska göra trädgård tror jag så alla fina buskar är borta. Hade varit skönare om de i varje fall behållt de som är närmst mig.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter