Kimmietid

juni 26, 2009

En lapp på hallgolvet

Fick en liten chock när jag vaknade imorse, i hallen på golvet låg en stor lapp som sonen skrivit, på den stod det: Michael Jackson är död!
Sonen stannar uppe halva nätterna så han måste ha sett det när beskedet kom, han vet att det var en idol för mig när jag var yngre. Så det blev snabbt in och slå på CNN. Michael Jackson var en underlig människa men tveklöst en stor artist.
Tragiskt när någon dör så ung.
På radion spelas nästan bara hans musik idag, känns lite som när Elvis dog - det minns jag väl trots att jag bara var 13 år då.

6 Comments:

  • At 2009-06-26 10:37, Blogger -Nena- said…

    Det var det första jag hörde när makens klockradio ringde i sate igång i morse.

    Han har aldrig varit en idol så för mig det är känns ändå märkligt...

     
  • At 2009-06-26 10:39, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är alltid otäckt när människor där vid så ung ålder.

     
  • At 2009-06-26 11:16, Anonymous Pisan said…

    Jag minns också när Elvis dog. Jag fick en smärre chock när jag läste på tidningen att Jackson var död. Han blev 50 år bara. Rest in peace. Hoppas du får en fin fredag vännen! KRAM!

     
  • At 2009-06-26 11:52, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, visst blev man helt chockad! Ha en fin fredag du med!

     
  • At 2009-06-26 19:09, Blogger Helga - precious said…

    Jag blev också förvånad, men det var en sorgesam figur i slutet. Hans musik kommer att leva länge!!!

     
  • At 2009-06-26 22:07, Blogger Kimmie said…

    Helga: Har var en udda typ och säkert inte helt mentalt frisk, men när man minns låtar från ungdomen - jag blev ett fan när "Don´t stop til you get enough" släpptes och det var nog sent 70-tal eller tidigt 80-tal då var han fortfarande "normal" - killen var ett artistiskt geni.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter