Kimmietid

juni 08, 2009

Har jag blivit en total stofil?

Pratade med en bekant som har en son i samma ålder som min son. Hennes son är född tidigare på året än min så det skiljer ca ett halvår mellan killarna. Våra killar lekte ibland som små men är två väldigt olika individer.

Hennes son har ett par gånger blivit påkommen med att vara full och med att ha gömda ölburkar i väskor och sådant. Han har inte kunnat komma in på något gymnasium till hösten eftersom han inte har betyg så det räcker. Nu har han flickvän och det är väl inget konstigt med det när man är 15 år - men när hon berättar att flickvännen sover över hemma hos dem rätt ofta, i sonens rum och även när de inte är hemma så började jag skämtsamt kalla henne Farmor. Är jag en total stofil som tycker att allt detta är väl tidigt?
Killens mamma är en toppenkvinna, så det är liksom inget konstigt hem han växer upp i. Sen var hon visst en rätt vild tonåring själv medans jag var rätt ordentlig och höll på mycket med sport och sjöng i kör och liknande. Jag kanske är gammaldags, jag vet inte?

Eller så är jag bara lyckligt lottad som har en son som skyndar långsamt.

7 Comments:

  • At 2009-06-08 13:56, Anonymous Pisan said…

    Jag tror nog att det är så att du är lyckligt lottad :-)

     
  • At 2009-06-08 16:43, Blogger -Nena- said…

    Om du är stofil är jag det också.
    Tycker också det är lite tidigt.
    15 -årig dottern gillar inte det här med sprit och cigaretter och är gärna hemma eller tillsammans med kompisar hemma hos någon.
    Gillar inte större fester (därav osäkerheten till efterfesten på avslutningen).
    Jag är tacksam att att det är så. Jag var också den lugna när jag var i hennes ålder. Drack inte (har aldrig gjort) och rökte inte. Träffade bara kompisarna hemma eller hos dem och rände inte runder på stan.

     
  • At 2009-06-08 18:20, Anonymous Hossan said…

    Tonåringarna tycker säkert att det är kanon med en så "frisläppt" mamma ;-) men jag tycker nästan att det är att inbjuda till trubbel. Fast å andra sidan är jag väl en stofil jag med.

    Du är lyckligt lottad som har en son som är som han är och något måste du ha gjort rätt eftersom han är en kanonkille på alla sätt!

     
  • At 2009-06-08 18:31, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Kan det vara så bra.

    Nena: Jag har hittat på alla de där grejerna ändå med discon, dricka och pojkar men då var jag lite äldre och hade förhoppningsvis lite mer koll.

    Hossan: Säkert jättecoolt.

     
  • At 2009-06-08 19:47, Blogger -Nena- said…

    Jo disco och så var jag också på fast också som lite äldre och klokare...bara drickandet som jag aldrig testat och jag vet egentligen inte varför...

     
  • At 2009-06-09 09:21, Blogger Helga - precious said…

    dotters klass förekom det dricka redan i sjuan, men som tur är har min dotter valt bort vissa kompisar pga det. Jag gillar också "Skynda långsamt"...

     
  • At 2009-06-09 09:46, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, jag förstår inte varför det ska vara så bråttom med allting =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter