Kimmietid

juni 03, 2009

Sol och blåst

Vinden har bråttom idag men det är i varje fall sol och det är kul eftersom det är flera skolor här i stan som har studenten idag, den upplevelsen är väl rätt mycket trevligare i sol. Redan igår började det, hörde ett fasligt skrikande och tjoande, blandat med fniss därhemma och kikade ut. Då var det ett gäng tjejer med vita studentmössor som stod bara en bit ifrån min uteplats och drack champagne.
Lite glada i hatten kanske =).
Ikväll lär väl tutorkestrarna vara i full gång framemot kvällen.

Inget speciellt på gång ikväll, måste köpa skavsårsplåtser för säkerhets skull, sonen skulle ha gått in sin nya skor men det har han inte gjort och då är det bäst att han är beredd och har dessa i kavajfickan på torsdagkväll. Fick just ett glatt SMS att de får börja klockan 10 på fredag och det är ju skönt för dem, tyvärr kan inte jag börja så sent och jag lär ju vara uppe lika sent för att ha koll på att han kommer hem som han ska. Men jag ska förståss inte dansa runt och trötta ut mig på det sättet.

4 Comments:

  • At 2009-06-03 18:31, Anonymous Hossan said…

    Det kommer att gå bra :-)

     
  • At 2009-06-03 20:19, Blogger Helga - precious said…

    Imorgon blir det visst riktigt skitväder säger SMHI... Synd om dem som tar studenten nu.

     
  • At 2009-06-03 22:33, Anonymous Annica said…

    Studenten tog de här i fredags. Kanonväder fick de verkligen.
    Min yngstes skolavslutning nu på fredag lär bli rejält blåsig.
    Fattas bara att det regnar också första sommarlovsdagen.
    Skavsårsplåster är ju bra i förebyggande syfte att införskaffa :-)

     
  • At 2009-06-04 08:05, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jodå.

    Helga: Ja, det blir inte samma sak för dem.

    Annica: Sommarlovet ska börja med sol vi får väl hoppas den dyker upp hos er.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter