Kimmietid

juni 06, 2009

Täckt i olja =)

När jag kom hem igår från jobbet så möts jag av sonen med olja upp till armbågarna.
Han hade själv satt igång med att reparera sin cykel - han har aldrig gjort det själv bara varit med och fixat framhjulet, nu var det bakhjulet.
Han fick ihop det så hoppas jag att det håller, var nere i källaren och kände på däcket nu imorse och det var välfyllt! Väldigt bra gjort, bakhjulet är besvärligt med växlar och broms och så - vi ska ta en cykeltur sedan så vi får testa den ordentligt. När jag ringde reparatören kunde han nämligen inte ha den klar förrän tills på tisdag eftersom folk var lediga och då tyckte väl sonen att han skulle testa själv =)

Underbart med lördag efter en vecka med dålig sömn hela tiden, vaknade en stund före åtta och det kändes för tidigt men kunde inte somna igen så det fick räcka. Idag ska vi bara ta det lugnt, förhoppningsvis blir det inte regn så kan vi ta en cykeltur och kanske grilla lite ikväll. Ha en fin Nationaldag!

5 Comments:

  • At 2009-06-06 11:44, Blogger -Nena- said…

    Att laga bakhjulet är verkligen besvärligt när man har växlar och så.
    Bra gjort av sonen och jag hoppas att det håller nu och att det blir uppehåll så ni kan ta en runda och testa.

    Ha en skön lördag.

     
  • At 2009-06-06 11:44, Blogger -Nena- said…

    Att laga bakhjulet är verkligen besvärligt när man har växlar och så.
    Bra gjort av sonen och jag hoppas att det håller nu och att det blir uppehåll så ni kan ta en runda och testa.

    Ha en skön lördag.

     
  • At 2009-06-06 12:05, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag hoppas det håller det var bra gjort av honom att testa alldeles själv i vilket fall som helst.

     
  • At 2009-06-06 13:55, Anonymous Hossan said…

    Bra jobbat av honom! Ha det gott på nationaldagen ni med!

    Kram

     
  • At 2009-06-06 14:26, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, det verkar som det håller också!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter