Kimmietid

juni 30, 2009

Det är så mycket lättare att hantera 35 grader utomlands

Det är väl för lustigt, när jag är på semester utomlands så tål jag nästan hur mycket värme som helst. Då är man inställd på det på något sätt. Här hemma älskar jag när det är varmt och gott men när man jobbar och försöker se någorlunda representativ ut och inte får sova pga värmen så blir det lite jobbigt. Jag tror det är den största skillnaden, jag beställer alltid hotell med luftkonditionering när jag reser. Jag har bott i Atlanta som har ett tropiskt klimat - inte så illa när man har AC både i hemmet och i bilen. Som sagt - det handlar om att jobba eller vara ledig, är jag ledig kan jag lägga mig först när det blivit svalare, jag kan åka och bada eller duscha flera gånger om dagen om jag vill. Mitt jobb har bara AC i ett rum och där kan jag ju inte stå - där hör jag inte min telefon, får erkänna att jag gör mig lite extra besök därinne om dagarna just nu. Vi hade en diskussion på lunchen om hur många av oss som kunde få plats att sova därinne =)
Tacksam för värmen och sommaren är jag men vi kanske ska införa siesta?

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter