Kimmietid

maj 13, 2009

Strömavbrott

Vaknade till inatt och skulle se vad klockan var - klockan var helt svart. Märkte då också att fläkten som jag nästan alltid har på i sovrummet var avstängd.
Fortfarande förvirrad försökte jag tända lampan och det gick såklart inte.
Så det blev upp och ta en cykellampa så att jag kunde gå på toa. Gick sedan och la mig men ovan vid sådana obekvämheter som man är när man bor i storstad så började jag fundera på att jag skulle bli tvungen att bära upp cykeln från källaren om inte hissen fungerade osv. Bestämde mig för att rapportera felet, upp igen med cykellampan och mobiltelefonen och så ringde jag EON, hann precis knappa in att det var strömavbrott när allting tändes igen. Sen fick jag ställa väckarklockan igen så att den skulle väcka mig på morgonen och sen somnade jag igen.
Lite trött är jag idag, när man vaknar på natten ska man bara somna om inte springa runt och fixa.
Såg på Sydsvenskan.se att det var väldigt många drabbade det står ca 100.000 och så räknar de upp en massa områden dock inte mitt.

8 Comments:

  • At 2009-05-13 08:48, Blogger Helga - precious said…

    Det är ju inte ofta - tur det.

    På landet var vi utan ström över ett dygn en gång och fick 1000:- i kompensation. Vi var inte ens där - men det var elbolagets policy även om man inte klagade.

     
  • At 2009-05-13 09:11, Anonymous Annica said…

    Kimmie. Har du sett mitt kryptiska meddelande?

     
  • At 2009-05-13 09:20, Blogger Kimmie said…

    Helga: Bra med kompensation när man inte ens har lidit av det.

    Annica: Såg en kryptisk kommentar tidigare ?? Kan av någon anledning inte komma in på din blogg just nu - jag är nyfiken ska försöka igen senare.

     
  • At 2009-05-13 09:36, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag tror jag fattar nu, men jag kom inte in på din blogg ändå.

     
  • At 2009-05-13 09:53, Anonymous Annica said…

    Stor bokstav först. Sen endast små.
    Precis som man stavar ett namn. Uppdelat i två. Stavade du det riktigt rätt med sista bokstaven också med?Många brukar missa det

     
  • At 2009-05-13 10:10, Blogger Hossan said…

    Jag hade också strömavbrott men la inte märke till det förrän imorse

     
  • At 2009-05-13 10:12, Blogger Hossan said…

    Jag kommer inte heller in på Annicas blogg längre. Hmm?

     
  • At 2009-05-13 11:39, Blogger -Nena- said…

    Jag hörde bara om strömavbrottet på tv´n vet inte om vi varit drabbade.
    Tur att du vaknade till så att klockan blev ställd i alla fall.

    Skulle du inte få ihop meddelandet från Annica så kan du maila mig på kalven@hotmail.com så skickar jag det nya till dig om du vill.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter